Wat bedoel ik met backoffice consultancy? 

Backoffice consultancy, daar bedoel ik mee, ondernemers helpen en inzichten geven tijdens de opzet van hun backoffice of het herstructureren van de backofficeprocessen.

Ik benader je backoffice, ook wel administratieve verwerkingsstromen genoemd, met een open blik. Ik kijk hierbij naar je bedrijf, je doel, je image, je mensen, maar vooral naar de ballast die er is.

Ballast?

Ja, ik merk in de praktijk dat er een hoop ballast plakt aan de interne backoffice processen. Onnodige acties worden als belangrijk ervaren.

Als persoon houd ik niet van stijve en omvangrijke processen, ik laat graag mijn mensenkennis, gevoel en creativiteit samenwerken en kom hiermee tot passende processen.

Welke ondernemer heeft baat bij deze dienst?

Ondernemers die geen kaas hebben gegeten van administratieve verwerkingen, of ze simpelweg niet leuk vinden.

Ervaar jij wel eens irritaties van je relaties omdat zaken zoals, offertes, facturen, betalingen of andere zaken niet kloppen of lang op zich laten wachten? Ook dan heb jij baat bij deze dienstverlening. Samen kijken we waar het misloopt en focussen vervolgens op hoe deze processen in de toekomst vlekkeloos verlopen.

Natuurlijk maken we allemaal fouten en zullen deze ook blijven voorkomen, maar als je basis proces goed is, voorkom je het gros van deze “foutjes” en pluk je al snel de vruchten van je investering.

Is het noodzakelijk om je backoffice onder de loep te nemen?

Dat bepaal jij zelf. Als jij aan jezelf of je personeel merkt dat zaken moeizaam gaan. Werk te lang blijft liggen of er frustratie om de hoek komt kijken als het over je administratieve processen gaat, dan is het misschien goed om eens kritisch te kijken naar het totaalplaatje van je backoffice.

Besteed jij je backoffice zaken liever niet uit aan personeel en zit jij hierdoor zelf vaak in de avonden en weekenden de achterstanden weg te werken, dan is het eveneens raadzaam om eens informatie in te winnen over hoe jij deze zaken praktischer en efficiënter in kunt richten.

Waarom bied ik backoffice consultancy aan?

De afgelopen jaren heb ik menig ondernemer bij mogen staan door repeterende administratieve werkzaamheden uit handen te nemen en de ondernemer hierbij te ondersteunen als (virtueel) assistent.

Wat mij opvalt is dat bedrijven vaak in ouderwetse processen blijven hangen. Hierdoor gaat er onwijs veel tijd verloren in de backoffice taken. Ik ben van mening dat dit zonde is.

Alle ondernemers hebben te maken met administratieve processen, hier kom je simpelweg niet onderuit. Maar waarom moeilijk doen als het veel makkelijker kan.

Hierom wil ik ondernemers graag bijstaan in het fundamenteel opzetten, dan wel herstructureren, van hun backoffice.

Ik ben er echt heilig van overtuigd dat wanneer je investeert in de basis van je backoffice, je hier meer tijd, orde en geld gaat besparen.

Meer weten? Klik hier.